Saturday, August 8, 2009

episod 1 : noi dan serepai

tahun pertama – perkenalan semanis madu.. (2000)

bermula detik kasih mengasihi antara Noi dengan Serepai..bagi Noi, Serepai sangat kelakar dan yang paling..Noi sangat suka tengok Serepai senyum..kenapa ya?..sebab senyuman Serepai boleh buat hidup Noi ceria..saat itu Noi di form 1 dan Serepai form 2..Noi dengan Serepai naik bas same-same pergi sekolah..campur. dalam bas gul akan duduk bahagian hadapan dan boy bahagian belakang..

pada suatu hari..balik je dari sekolah..berlumba2 la semua nak naik bas..coz siapa lambat kena berdiri..banyak letih lor..dah la time ni Noi dengan Serepai sekolah petang.. masa odw balik tu..dalam bas..tiba-tiba je.

kakak itu : Noi, ada orang kirim salam..
Noi : sapa kak?
kakak itu : ala..ada la..yang suka paling kuat kat belakang tuh..


Noi terintai2..sape la yg gelak kuat..tetiba..lip lap lip lap..ada sorang manusia tengah gelak dengan happy nya..sangat mencurigai..dia ke?

Noi : kak...ala..cakap je la..sapa?
kakak itu : Serepai..dia suke tengok Noi..

dongg!! Noi rasa nak pengsan..Serepai ke? Serepai ke?? haishh..segan sangat2..

Noi : ...ooo(muke cover malu..)..kak kirim salam semula la..

bermula dari kirim salam..ambil no telefon..gayut2..mostly Noi dengan Serepai akan bergayut sebelum pergi sekolah..biasa nya bas pukul 11 pagi..dalam pukul 9-10 pagi adalah waktu kemuncak Serepai dengan Noi bermadu kasih ikut telefon..masa itu..memang kentut pun banyak wangi la...bahagia je Serepai dengan Noi..walaupun Noi dengan Serepai jarang2 dating..ni semua gara-gara Noi, tak mahu pergi dating..Noi lebih selesa cakap telefon dengan Serepai..mungkin sebab keadaan family Noi yangg masa itu Noi rasa sangat garang..pada masa itu okay..

dekat sekolah pula..tiap kali bertembung..Noi akan senyum sikit je..(cover malu..), tapi lain pula Serepai, Serepai akan tersenyum dengan lebar nya..

Noi ni jenis yang tak berapa nak penting sangat paqwe..walaupun Noi sayang nak mampus la kat Serepai..tapi..pelajaran always come first..Serepai become no.2..walaupun macam tu..percintaan Noi dengan Serepai berjalan lancar..

ingat cerah sepanjang hari, tapi mendung sebelah petang pula..entah kenapa la Noi dengan Serepai boleh break off..sedih sangat.. Noi yang minta putus..dengan alasan Noi sudah ada boy baru..(tapi semua itu dusta..Noi tak pernah ada boy baru..semua Noi buat sebab rasa cannot go la..study dan cinta..tak pandai nak bahagikan masa..)


to be continue...

No comments: