Wednesday, June 1, 2011

young n sweet only 17..

salam

hai hai hai.. tajuk xde kaitan dengan entry.. now im listening to dancing queen. buat aku teringat pada yana. suara die ckup mantap lau nyanyi lagu ni. salute la!! apa khabar agaknya yana erk? sudah balik sarawak or masih di ump? heee kang i roger2 beliau.

sudah sebulan aku bergelar wanita bekerjaya. haih..penat ah. skang tengah membangunkan sistem kedatangan. pakai php n database mssql. first aku rasa xla susah sangat pon, php je kan, projek2 dulu kan memang pakai php. tapi..masyaAllah.. pusing pusing. pening aku. banyak sangat yang susah gile aku rasa. salah satu sebab nye aku pakai database yang da sedia ad. cume perlu create interface then link dengan database.

tapi x semudah yang disangka la. sebab ade beberapa gaya coding yang ak xpenah gune like

1. odbc - nama lain nye Open DataBase Connectivity
2. zend - yang ni memang ah. tepu otak aku. tp gile smat ah pakai zend ni. terbaik la untuk protect coding.
3. encode obfuscator - yang ni mcm kungfu panda dah aku mencari. susah!
4. encode n decode - ni pon same. susah untuk aku mencari coding original.
n banyak lagi lah.. mls dah nak list kan.

sekarang lagi masalah nak connect dengan certain data dalam database. rasa da betol dah ikut tutorial. tp haram x jadi. ah.!

tetapi.. aku bersyukur sangat-sangat. sebab banyak gile ilmu aku belajar. walaupon ade je perasaan macam nak berhenti kerja. macam je la.. huuu tp sentiasa je cik bulan bantut kan niat murni aku tu. membebel x ingat lah. pening aku nak dengar bebelan die. but..thnks sudi bebel. heee. aku suka je dengar..haha

pssttt..kali ni betol2.. xmain2 dah.. i stop love encek ahmad. y? because i just lost all the reasons to love him. hey mekna. u serius???



4 comments:

emao said...

uittt!!!ini serius ka???

cahaya said...

yep..ini serius..(dengan nada wonderpet k.)

emao said...

hahaha..ak doakn semoga ko berbahagia..smoge jodoh kekal hingga ke akhir hayat...amin..

cahaya said...

amin amin amin. heeee~